Verzendinformatie

ALLES WAT JE MOET WETEN OVER MIDGAARDSHOP VERZENDING EN LEVERING

Een belangrijk deel van onze webshop is de verzending, we geven je hier graag een woordje uitleg over.

 

GRATIS VERZENDING BIJ MIDGAARDSHOP!

We bieden gratis verzending bij:

  • min. ordergrootte van € 75 (incl. btw) voor levering in België
  • min. ordergrootte van € 85 (incl. btw) voor levering Nederland/Luxemburg/Duitsland

 

Gratis verzending is enkel geldig op gewone pakketorders naar de vermelde landen. Voor uitzonderlijk grote of zware voorwerpen of verzending naar andere landen, worden er – zoals vermeld op de productpagina – verzendkosten aangerekend.

 

Je kan het pakket bij je thuis laten leveren maar ook op een alternatief adres (bv. familie, buur of werk) of haal het op in een afhaalpunt, postpunt of pakjesautomaat

 

VERZENDKOSTEN

We begrijpen dat je liever geen verzendkosten betaalt wanneer je een online bestelling plaatst. Wij dienen echter enkele noodzakelijke kosten aan te rekenen zoals verpakkings- en beschermingsmateriaal en kosten van de koerierdienst. We streven steeds naar een zo laag mogelijke verzendkost, zonder in te boeten aan service, kwaliteit en milieubelasting.

 

Ecologie is één van onze belangrijkste pijlers. Wij doen er dan ook alles aan om onze ecologische voetafdruk op het vlak van transport zo klein mogelijk te houden. Daarom besteden we de logistiek van onze pakjes uit aan een professionele partner die zo efficiënt mogelijk werkt. Onze partner is in staat het transportproces constant te optimaliseren en zodoende eco-efficiënt te werken: gecentraliseerd transport, grootschalige inkoop van verpakkings- en beschermingsmateriaal, veilige warehousing…

 

HOEVEEL BEDRAGEN DE VERZENDKOSTEN?

Je kan zien wat de verzendkosten van jouw pakje bedragen, wanneer je je winkelmandje bekijkt. Je weet dus wat je moet betalen, vóór je afrekent. Een account aanmaken is niet noodzakelijk.
Opgelet: de standaard levering is in België. Wil je je bestelling ergens anders laten leveren, selecteer dan het gewenste land.

 

Hieronder vind je een handige tabel van mogelijke verzendkosten, deze geldt voor België, Nederland, Luxemburg en Duitsland.

 

BE   NL / LUX / D
Aankoop Verzendkost   Aankoop Verzendkost
Incl. btw   Incl. btw
> 10.00 12,95   > 10.00 12,95
10.01 - 25.00 8,95   10.01 - 25.00 9,95
25.01 - 35.00 7,95   25.01 - 35.00 8,95
35.01 - 45.00 6,95   35.01 - 45.00 7,95
45.01 - 65.00 5,95   45.01 - 65.00 6,95
65.01 - 70.00 4,95   65.01 - 75.00 5,95
70.01 - 75.00 3,95   75.01 - 85.00 4,95
< 75 Gratis   < 85 Gratis

 

Wij hechten veel belang aan transparantie en daarom verhogen we bijvoorbeeld niet de waarde van een product om de verzendkosten te doen dalen.
Wel kennen wij de correcte waarde aan een product toe en koppelen wij daaraan een verzendkost.
En hoe hoger de aankoopwaarde van je artikel(en), hoe lager de verzendkost. Dit is zowel economisch als ecologisch.

 

HOE KAN JE JE VERZENDKOSTEN OPTIMALISEREN?

  • Koop meerdere items of groepeer je orders zodat je aan een ordergrootte van min. € 75 of 85 (incl. btw) komt, dan geniet je van gratis verzending.
  • Bundel je aankopen met die van vrienden of kennissen. Zo is de kans groter dat je geniet van gratis verzending en verklein je je ecologische voetafdruk.
  • Koop enkel wat je echt nodig hebt, wat functioneel is en wat een meerwaarde heeft.
  • Maak gebruik van ons free gift voordeel!
    Vanaf een bepaald aankoopbedrag, ontvang je – indien gewenst – een gratis product. Op de check-out pagina, kan je zien welk product je gratis krijgt.
    Opgelet: dit gebeurt niet automatisch, je dient het item zelf toe te voegen aan je winkelmandje.

 

MIDGAARDSHOP SPAARPUNTEN = CASHKREDIET!

Bij elke aankoop, ontvang je spaarpunten die omgezet worden in een krediettegoed (in euro) dat je kan inwisselen bij je volgende aankoop: zo ontvang je een directe korting! De spaarpunten worden enkel op de verkoopprijs van de producten verrekend, niet op de verzendkosten.

 

WELKE LEVERTERMIJNEN HANTEERT MIDGAARDSHOP?

Op de productpagina kan je terugvinden wanneer je item verzonden wordt. Meestal is dit onmiddellijk na bevestiging van ontvangst van je betaling. Betaal je online via o.a. PayPal of met je bankkaart, dan is dit onmiddellijk. De verwerking van een overschrijving naar onze bankrekening duurt iets langer. Is het item van jouw keuze niet onmiddellijk leverbaar, dan kan je op de productpagina zien wat de verwachte levertermijn is.

 

Wij streven ernaar artikelen binnen de 24 uur na ontvangst van de betaling te verzenden, zodat je je pakketje binnen de 72 uur kan ontvangen (tenzij anders vermeld op de productpagina). De op de webshop en in de orderbevestiging aangegeven levertermijnen zijn echter indicatief.

 

De levertermijn bedraagt maximaal 7 werkdagen. Bij het verstrijken van deze termijn, zal je per e-mail worden ingelicht en kan je je bestelling annuleren met recht op volledige teruggave van de gedane betaling. Je maakt echter geen aanspraak op een schadevergoeding voor het overschrijden van de levertermijn.

 

WAT IS DE BESCHIKBAARHEID VAN DE PRODUCTEN IN HET GAMMA?

Wij streven er steeds naar om zoveel mogelijk producten op voorraad te hebben. Op de productpagina wordt aangegeven of het artikel van jouw keuze voorradig is.

 

In een uitzonderlijk geval, kan het zijn dat een artikel niet langer beschikbaar is. In dit geval, zullen wij je zo spoedig mogelijk informeren en heb je de mogelijkheid je volledige bestelling kosteloos te annuleren, met recht op volledige teruggave van de gedane betaling.

 

WAT ZIJN DE VERZENDGARANTIES DIE MIDGAARDSHOP GEEFT?

Midgaard bv is verantwoordelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van je pakket(ten) tot het ogenblik van levering van de goederen. Na ontvangst en aanvaarding van de levering, vervalt onze verantwoordelijkheid op enig risico.

 

HOE NEEM JE BEST DE GOEDEREN IN ONTVANGST?

Laat je je pakketje thuis leveren of haal je het op bij een afhaalpunt? Controleer bij ontvangst dan snel de verpakking van je pakket. Zie je ernstige beschadigingen aan de verpakking (grote scheuren, diepe deuken …), meld dit dan aan de koerier. Indien de schade te groot is, kan je gerust weigeren het pakket te aanvaarden.

 

Indien de artikelen – wegens breuk of beschadiging – niet aan je verwachting voldoen, contacteer ons dan schriftelijk. Doe dit onmiddellijk na ontvangst van de artikelen met de beschrijving van het probleem en duidelijke foto’s van de verpakking en/of de betreffende item(s). Hoe duidelijker het probleem omschreven wordt, hoe sneller we het kunnen oplossen.

Contacteer ons op: info@midgaardshop.be

Indien wij geen klacht ontvangen op de dag van ontvangst, gaan we ervan uit dat het pakket correct werd afgeleverd en voldoet aan je verwachting.